Unified Commerce Platformen

Unified Commerce PlatformMeer dan ooit verwachten consumenten shopervaringen die naadloos zijn over alle kanalen heen. En in 2021 verwachten consumenten dat die kanalen ze altijd en overal kunnen bedienen. Om het moment aan te kunnen, moeten bedrijven overstappen van multichannel- of omnichannelplatforms naar uniforme platforms die de betrokkenheid vergroten en terugkerende klanten stimuleren. Retailers hebben de uitbreidbaarheid en schaalbaarheid van Unified Commerce Platformen nodig om in 2021 en daarna te slagen.

Wat is Unified Commerce? Wat betekent het?

Omdat omnichannel retail omgevingen waren samengesteld uit op zichzelf staande systemen, werd omnichannel-commerce een verward web van ontkoppelde kanalen en overvolle integraties. Dit maakte het moeilijk om een ​​consistente klantervaring te leveren. Of om een ​​samenhangend begrip (of beeld) van een klant te krijgen.

Omgekeerd wordt unified commerce vanaf de grond opgebouwd met de klant in gedachten. Hiermee kunnen retailers superieure klantervaringen bieden via een gecentraliseerd platform dat bestaat uit unified commerce-oplossingen.

Daarom is unified commerce niet alleen een evolutie van omnichannel-retail, het is het wondermiddel.

In unified commerce worden uw verkoopkanalen ondersteund door één enkel platform dat dient als end-to-end groeimotor. Aan hun kant ervaren consumenten naadloos winkelen, zelfs als ze van touchpoint naar touchpoint gaan. Retailers en merken kunnen alleen klantgerichte handel leveren via unified.

Unified Commerce versus Omnichannel – Evolueren naar één enkele bron van transactiewaarheid

Een kwart eeuw geleden was de eerste stap op de reis van e-commerce het toevoegen van een online aanwezigheid als aanvulling op winkels. E-mail en zoekmarketing volgden. Maar pas toen mobiel winkelen en sociale media een enorme vlucht namen, realiseerden retailers zich dat er een bredere strategie nodig was.

Het concept van omnichannel-shopping was geboren, waarbij elk digitaal touchpoint als zijn eigen onafhankelijke operatie diende. Mobiele apps en websites zijn afzonderlijk van de belangrijkste e-commercesites ontwikkeld. Weborders werden uitgevoerd vanuit speciaal gebouwde distributiehubs. IRL-winkels concurreerden met e-commerce winkels voor inkomsten.

De tekortkomingen van deze strategie waren al vóór 2020 duidelijk. Terwijl ze probeerden te concurreren met Amazon, moesten retailers klanten beter van dienst zijn, ongeacht waar hun winkelreis begon of eindigde. Maar, zoals eerder besproken, leidde dit tot een gedecentraliseerde puinhoop van ongelijksoortige technologieën.

In unified commerce werken touchpoints op elkaar in en werken ze met elkaar samen in plaats van in geïsoleerde silo’s. Verschillende verkoopkanalen worden ondersteund door één platform dat dient als een end-to-end oplossing voor alle functies.

Dit uniforme platform is gebouwd op een enkele technologiestapel die alles afhandelt, van omnichannelmarketing tot orderafhandeling. Aan hun kant ervaren consumenten naadloos winkelen, zelfs als ze van touchpoint naar touchpoint gaan. Ondertussen krijgen verkopers een 360-graden beeld van hoe klanten omgaan met het merk.

Unified-Commerce

Wat is een Unified Commerce Platform?

Een unified commerce platform is een gecentraliseerd platform dat backend commerce-oplossingen verenigt om een ​​volledig uniform datamodel te vormen dat leidt tot een enkele bron van transactionele waarheid. De toonaangevende uniforme platforms helpen technologische barrières te slechten, klantgegevens in realtime te laten stromen en het winkeltraject te verenigen voor een betere klantervaring.

Met Unified Commerce Platformen is er één bestelling, één klant, één gebruikerservaring over alle touchpoints en ervaringen heen.

Maar om de kracht van unified commerce volledig te benutten, hebben bedrijven een platform nodig dat op dit moment is gebouwd. Ze hebben een volledig uitgeruste handelsoplossing nodig die end-to-end zichtbaarheid en controle mogelijk maakt. Ze hebben handelstechnologie nodig die functies zoals online verkoop, orderbeheer en personalisatie verenigt, zodat ze:

  • Beheer het volledige klanttraject en krijg toegang tot realtime klantinzichten vanuit één enkele waarheidsbron. Verkopers kunnen shoppers volgen op verschillende contactpunten en begrijpen complexe aankooppaden. Verschillende systemen vormen momenteel een grote hindernis voor unified commerce, waarbij 48% van de retailers zegt dat ze moeite hebben om klanten in hun hele organisatie te volgen.
  • Lever een merkgetrouwe klantervaring zonder de last van het onderhouden van de technologische infrastructuur. Kosten voor webhosting, testen en ontwikkeling van nieuwe functies kunnen worden gedekt door een uniform cloudplatform te gebruiken.
  • Tweederde van de handelaren zegt dat IT-resources een obstakel vormen voor de implementatie van unified commerce. Een uitgebreid platform verhelpt dit probleem. Met de volledige customer journey zichtbaar via één enkele administratieve console, kunnen marketeers en merchandisers snel veranderingen doorvoeren in reactie op marktomstandigheden.

Welke aanbieders zijn er van Unified Commerce Platformen?

Wereldwijd zijn er tientallen aanbieders van unified commerce platformen. Hieronder de door mij, tot nu toe, gevonden platformen.

EVA (van New Black)

EVA - New BlackNew Black is een ambitieus bedrijf met een sterke focus op het opnieuw uitvinden van retail bedrijfsmodellen die inspelen op toekomstige consumententrends door het complexe IT-landschap te vervangen door een uniform commerce platform, genaamd EVA:

  • Transformeer technologische vooruitgang in toekomstbestendige, innovatieve en ongekende handelsoplossing
  • Creëer en optimaliseer het gemak en de interactieve winkelervaring voor de consument
  • Profiteren van de impact van technologische evolutie en een effectieve en flexibele oplossing leveren om commerciële prestaties te verbeteren

Kantoor: P.J. Oudweg 4, 1314 CH Almere
Website: newblack.io/
LinkedIn: linkedin.com/company/new-black-bv/

Elera (van Toshiba)

Elera - ToshibaEvolutie is een van de weinige constanten in de retailtechnologie. Met de constante drive om de klantervaring te verbeteren, wendbaarder te zijn en continu te schalen, heb je een platform nodig dat je kan helpen de groei te versnellen en in je eigen tempo te evolueren. Toshiba is bezig met het bouwen van een nieuw platform, genaamd Elera, die hun klanten daarbij gaat helpen.

Kantoor: Duwboot 31, 3991 CD Houten
Website: commerce.toshiba.com
LinkedIn: linkedin.com/company/toshiba-tec-netherlands/

Emerald (van NCR)

NCR EmeraldEén POS, één ervaring betekent dat u alle edge-punten in realtime centraal kunt configureren, beheren en controleren en eenvoudig bedrijfsregels kunt toevoegen, wijzigen of verwijderen zonder codewijzigingen. Centrale rapportage- en analysemogelijkheden geven u een bedrijfsbreed overzicht voor betere, snellere beslissingen. NCR heeft met Emerald een oplossing in huis die de hele winkel met elkaar verbindt.

Kantoor: Radarweg 29, 1043 NX Amsterdam
Website: ncr.com/emerald
LinkedIn: linkedin.com/company/ncr-corporation/

Cloud4Retail (van GK Software)

Cloud4Retail - GK SoftwareCloud4Retail is het uitgebreide retailplatform van GK Software dat de belangrijkste services voor unified commerce ondersteunt. Geef uw bedrijf meer mogelijkheden met native services die uw winkels verbinden met een naadloos omnichannel-proces. Dit moderne, open en snel uitbreidbare uniforme cloudplatform is klaar om het allemaal te doen, van mobiele klantenloyaliteit tot het beheer van mobiele winkelmerchandise, AI-compatibele personalisatie en nog veel meer.

Kantoor: Waldstraße 7, 08261 Schöneck, Duitsland
Website: gk-software.com
LinkedIn: linkedin.com/company/gk-software/

Flooid

FlooidCreëer de winkelervaringen waar uw klanten om vragen met deze krachtige en veerkrachtige cloudgebaseerde unified commerce-platform. Dankzij de openheid en schaalbaarheid van het platform van Flooid kunt u toonaangevende technische partners verbinden tot één enkel handelssysteem om snel te innoveren en uw bedrijf te optimaliseren voor groei, vandaag en in de toekomst.

Kantoor: Westwood Business Park, Coventry CV4 8HX West Midlands
Website: flooid.com
LinkedIn: linkedin.com/company/flooid/

New Store

NewStore is een kant-en-klare omnichannel winkeloplossing met POS, OMS, Inventory en Clienteling. Snel. Flexibel. Makkelijk te gebruiken. Snel. Flexibel. Makkelijk te gebruiken. Live in meer dan 20 landen, het NewStore Omnichannel Platform wordt geleverd met een POS, OMS, Inventory en Clienteling-moderne detailhandel, voor moderne merken.

Kantoor: Potsdamer Straße 7, 10785 Berlin, Germany
Website: newstore.com/
LinkedIn: linkedin.com/company/newstore-inc/

Kibo

Kibo is het enige uitbreidbare, uniforme handelsplatform dat gepersonaliseerde, omnichannel-ervaringen biedt. De onderliggende technologie van ons platform is de drijvende kracht achter onze unified commerce-oplossingen, voor B2C- en B2B-e-commerce, orderbeheer en personalisatie. Sluit je aan bij de meer dan 1.000 merken die hun omzet laten groeien met Kibo.

Kantoor:  717 N Harwood St #1900, Dallas, TX 75201, USA
Website: kibocommerce.com/who-we-are/unified-commerce/
LinkedIn: linkedin.com/company/kibocommerce/

LS Central

LS Central is een complete alles-in-één retailsoftware die Microsoft Dynamics 365 Business Central, de #1 ERP-oplossing van Microsoft wereldwijd, uitbreidt en brengt financiële gegevens (de Microsoft ERP), Point of Sale (POS), winkelactiviteiten, supply chain management, voorraad, e-commerce en klantloyaliteit samen in één enkel platform. Dit betekent dat u slechts één software kunt gebruiken – we noemen het unified commerce-software – die alles doet wat u nodig hebt, in plaats van vele afzonderlijke software die slechts een deel van het werk doen.

Kantoor: Hagasmari 3, 201 Kopavogur Ijsland
Website: lsretail.com/products/ls-central-for-retail
LinkedIn: linkedin.com/company/ls-retail/

Mi9 Retail

Mi9 stelt ’s werelds toonaangevende retailers in staat om hun omni-channel retailactiviteiten in de winkel, online en op elk apparaat te optimaliseren. Onze corporate retailsystemen maken een beter goederenbeheer centraal en in de winkel mogelijk; onze point-of-purchase-systemen verhogen de omzet en klantbetrokkenheid; en onze analysetools versnellen de tijd tot inzicht. Mi9 cloudgebaseerde oplossingen zijn schaalbaar, betrouwbaar en veilig. Mi9 Retail zet zich in om retailers te helpen op hun pad naar succes, zodat ze de omzet kunnen maximaliseren, de marges kunnen vergroten en de kosten kunnen verlagen.

Kantoor: 24-26 rue des Gaudines, Saint-Germain-en-Laye, France 78100
Website: mi9retail.com/
LinkedIn: linkedin.com/company/mi9-retail/

Aptos

AptosHoud uw klantervaringen afgestemd op hun steeds veranderende verwachtingen. Geef uw merkervaringen de mogelijkheid om gelijke tred te houden met veranderende verwachtingen met ons omnichannel retailervaringsplatform dat is gebouwd op een microservice-architectuur. Aptos ONE-technologie helpt ondernemingen te creëren die gedijen bij verandering, omdat het ondernemingen zijn die gebouwd zijn voor verandering.

Kantoor: 945 East Paces Ferry Road, Suite 2500 Atlanta, GA 30326
Website: aptos.com/aptos-one-commerce
LinkedIn: linkedin.com/company/aptos-retail/

 

Ook gebruik maken van Berry zijn kennis en ervaring?

Met zijn jarenlange ervaring als software tester gecombineerd met zijn uitgebreide kennis van retail processen en kassasystemen kan Berry van der Rijk in een korte periode op basis van een product risico analyse uw (kassa) systeem testen en u inzicht geven in de kwaliteit en de openstaande risico’s aan de hand waarvan u kunt bepalen of u de opgeleverde release wel of niet in gebruik wilt gaan nemen.

Als u geïnteresseerd bent in de diensten van Berry van der Rijk, neem dan contact op via berry@vanderrijk.nl of bel direct op +31628452551