Meer dan ooit verwachten consumenten shopervaringen die naadloos zijn over alle kanalen heen. En in 2021 verwachten consumenten dat die kanalen ze altijd en overal kunnen bedienen. Om het moment aan te kunnen, moeten bedrijven overstappen van multichannel- of omnichannelplatforms naar uniforme platforms die de betrokkenheid vergroten en terugkerende klanten stimuleren. Retailers hebben de uitbreidbaarheid en schaalbaarheid van Unified Commerce Platformen nodig om in 2021 en daarna te slagen.
Wat is Unified Commerce? Wat betekent het?
Omdat omnichannel retail omgevingen waren samengesteld uit op zichzelf staande systemen, werd omnichannel-commerce een verward web van ontkoppelde kanalen en overvolle integraties. Dit maakte het moeilijk om een consistente klantervaring te leveren. Of om een samenhangend begrip (of beeld) van een klant te krijgen.
Omgekeerd wordt unified commerce vanaf de grond opgebouwd met de klant in gedachten. Hiermee kunnen retailers superieure klantervaringen bieden via een gecentraliseerd platform dat bestaat uit unified commerce-oplossingen.
Daarom is unified commerce niet alleen een evolutie van omnichannel-retail, het is het wondermiddel.
In unified commerce worden uw verkoopkanalen ondersteund door één enkel platform dat dient als end-to-end groeimotor. Aan hun kant ervaren consumenten naadloos winkelen, zelfs als ze van touchpoint naar touchpoint gaan. Retailers en merken kunnen alleen klantgerichte handel leveren via unified.
Lees het volledige artikel dat ik over Unified Commerce Platformen heb geschreven.