Dirk van den Broek

Dirk is een Nederlandse supermarktketen met 123 winkels die tot 2014 veel van haar winkels exploiteerde onder de volledige naam van de oprichter Dirk van den Broek. Het filiaalbedrijf is onderdeel van de Detailresult Groep N.V. Onder dit bedrijvenconglomeraat valt ook de slijterij Dirck III. De supermarkt richt zich vooral op een lage prijs van de producten. Dirk is aangesloten bij de inkoopvereniging Superunie. De meeste winkels zijn te vinden in en rond de Randstad, met ook enkele vestigingen in het oosten van het land. De grootste winkel is te vinden in Zaandam.

Dirk van den Broek

Klantenservice: 088-3136000
Hoofdvestiging: Olieweg 6, 1951 NH Velsen-Noord
CEO: Marcel Huizing (sinds september 2015)
Oprichter: Dirk van den Broek
Opgericht: 1942
Aantal filialen: 123 (2020)
Winkeloppervlakte: 149.565m² (bron: Locatus)

Kassaleverancier

Logo Centric

ERP systeem

Symphony Retail

MDM/PIM

Logo Stibo Systems

Opdrachten Berry bij DetailResult

Detailresult ICT ondersteunt de Groep op het gebied van informatievoorziening en automatisering. Het team winkelsystemen beheert circa 1700 kassasystemen en de aanpalende systemen/devices in de winkels van Dirk en Dekamarkt. De intentie is om zoveel als mogelijk mee te lopen in de upgrades vanuit CentricCentric levert elke 6 weken een update van de StoreWorld suite. Echter het volledig (regressie) testen van deze nieuwe updates is op dit moment te arbeidsintensief om met iedere update mee te kunnen doen.  Op dit moment is de huidige documentatie voor het testen voornamelijk gebaseerd op een checklist van te testen punten en zijn deze ook niet helemaal up to date met de laatste ontwikkelingen (o.a SelfCheckOut, loyalty, mobielbetalen, Home delivery).

Berry heeft in mei  2019 een regressie test set gemaakt voor het gehele afrekenproces in de SelfCheckOut omgeving (direct op SCO en via zelfscan met handterminals) plus het onderhoud op de kassa’s en de geldmachines.

Aansluitend heeft hij de bestaande checklists omgebouwd naar een echte regressie test set voor de lijnkassa en de baliekassa en voor OBP (de back-office applicatie van Centric) en heeft hij voor de mobiele kassa die gebruikt wordt bij het thuisbezorgen een nieuwe regressie test set gemaakt.

Als laatste heeft Berry  in Excel, met behulp van VBA, een dashboard gemaakt van waaruit een nieuwe regressie test set aangemaakt kan worden voor een nieuwe release. Vanuit dit dashboard worden dan alle bestanden gegenereerd die gebruikt en gevuld kunnen worden tijdens het testen en kan de huidige status worden opgehaald om snel de voortgang te bepalen van de desbetreffende regressie test.

Ook gebruik maken van Berry zijn kennis en ervaring?

Met zijn jarenlange ervaring als software tester gecombineerd met zijn uitgebreide kennis van retail processen en kassasystemen kan Berry van der Rijk in een korte periode op basis van een product risico analyse uw (kassa) systeem testen en u inzicht geven in de kwaliteit en de openstaande risico’s aan de hand waarvan u kunt bepalen of u de opgeleverde release wel of niet in gebruik wilt gaan nemen. Als u geïnteresseerd bent in de diensten van Berry van der Rijk, neem dan contact op via berry@vanderrijk.nl of bel direct op +31628452551

Eigen foto’s van de kassa van Dirk

Self Checkout van Dirk en Deka