Mijn bezoek aan de Retail Innovation Summit 2018 van AXI

Afgelopen dinsdag 4 december 2018 was ik aanwezig op het Retail Innovation Summit 2018 in het Nationaal Militair Museum in Soest. Technologische innovatie stond centraal, maar dan wel van het type dat toegankelijk en behapbaar is en bij wijze van spreken morgen geïmplementeerd kan worden. Niet alleen in de presentaties, maar ook op het innovatieplein kwamen daarvan mooie voorbeelden naar voren. Samenwerken, doen, gewoon beginnen, durven risico’s nemen en experimenteren waren termen die terugkwamen. De presentaties waren een goede combinatie van visionaire schetsen tot pragmatische uiteenzettingen van praktijkervaringen.

Presentaties

The empowered customer – digitalisation of retail

Kim Ellerman, Business Consultant Retail @Q&A Consultancy

IoT & how to use RFID data to improve the customer journey

Frank Boelen, Managing Partner @4Synergy

How electronic shelf labels can reinvent the retail experience

Michael Unmüssig, Chief Marketing Manager @SES-imagoTag

How machine learning is reshaping the product range optimization process

Leander van Dongen, Owner @Aorta

How chatbots can give retail a customer experience boost

Gerben de Boer, Solution Sales Mobile & Digital Experience @Oracle

Een volledig verslag van deze dag is ook te lezen op de website van AXI Retail.

Presentatie van Kim Ellerman
Presentatie van Kim Ellerman
« van 7 »